01 Januari 2009

Keuzuran

Hari ini sudah masuk minggu ke-3 hamba mengalami sakit urat yang bengkak..kerana masuk angin..selepas mengambil rawatan di klinik swasta,dan makan ubat utk 3 hari..rasa sakit tak kendur..ttp bertambah tempat..dr belakang pelipat kaki kiri..ke tulang pinggul lak..
Atas inisiatif sendiri hamba bertanya tanya kepada ahli keluarga yang tahu tempat mengurut...maklumlah dah 8 tahun badan nie tak diurut..semenjak nak kahwin lagi...lama betul tuu.maka dapatlah satu haji yg boleh mengurut..adalah lega sikit
Lepas menghadiri satu majlis perkahwinan sepupu hamba di Felda Pasoh 3,Ahad lepas..Alang Zul seorang dari sekian ramai sepupu hamba,mengesyorkan satu tempat yang tak berapa dekat tapi taklah berapa jauh sangat dari kediaman hamba utk mengurut.
Kesannya bagus..."banyak angin nie bang"kata juruurut berkenaan,hamba perasan gelarannya Tabib...muda muda dah jadi Tabib...baguslah..Tabib berkenaan mengesyorkan utk hamba mandi menggunakan air panas...inilah satu perkara yang hamba tak biasa nak buat dan tak berapa minat nak buat...tapi apa nak buat..nak sihat punya pasal...terima ajalah..
Lepas balik dari mengurut..sedaplah sikit kaki ni nak melangkah...tetapi utk tujuan keselamatan,hamba telah berjaya utk meminjam tongkat ketiak dari teman hamba..sekarang hamba berjalan dibantu oleh tongkat...utk mengelakkan kaki kiri hamba bengkak lagi..
Hamba sedar setiap kejadian ada hikmahnya...sakit,malang,kecelakaan dsbgnya adalah ujian dr Yang Maha Esa...terpulang pada kita sahaja,utk terima dengan redha dan penuh keinsafan dan ketaqwaan.
Sesi rawatan di tempat hamba pergi baru baru ini akan disambung lagi...mungkin hamba minta utk diurutkan satu badan dlm 2-3 sesi...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan