18 Februari 2009

Kejutan di Perak..

Serangan Balas

Speaker DUN Negeri Perak,Sivakumar telah mengarahkan MB Perak yang telah diterjunkan dari Kapal Terbang Pengangkut Herculis milik UM No supaya digantung daripada memasuki Sidang DUN.Terkejut kerana menerima serangan balas yang tidak diduga itu mengakibatkan 6 lagi paratrooper yang didalam 2 sindiket(satu sendikit ada 3 org) telah juga mengalami nasib yang sama...namun yang agak parah adalah Kol Zambry yang telah cedera parah dan mungkin mengambil masa 18 bulan untuk pulih,sementara yang lain pula hanya cedera di kaki dan tangan terkena tunggul tunggul kayu semasa didaratkan di Bukit Merah tempoh hari.

Kol Zambry seperti yang dikhabarkan telah pun cuba memberi serang balas juga,akan tetapi Jen Najib gagal memberi bantuan sokongan Altileri..bantuan yang biasanya diberikan oleh Jen Mahyuddin.Ini kerana Jen Mahyuddin agak keliru kerana terlalu banyak signal yang diterima dari medan...dia keliru dengan signal Kes Altantuya,Kes Adun Bukit Selambau,Kes Elis Wong dan rapat umum menyokong Raja-Raja Melayu.

Kesian Jen Mahyuddin..beliau gagal berhubung dengan Jen Hisham yang kini menghadapi tentangan dari dalam iaiu Gapena,Gerakan Mansuhkan Bahasa Inggeris dan banyak lagi NGO yang lain...senjata(Ordans) gagal dibekalkan kepada Jen Mahyuddin.Jen Rustam Ali yang telah lama memegang Kor Perkhidmatan gagal dilihat berfungsi didalam pertempuran ini...biasalah..Ketua Turus Abdullah belum memberi green light lagi untuk beliau bertindak

Speaker DUN Perak..Mej Sivakumar telah membuat satu serangan balas menggunakan bom C4 yang amat popular ketika ini,mudah didapati tanpa banyak soal,kesan yang hebat dan dasyat dan mudah mengelirukan pasukan pengesan bom.Kol Zambry telah terpedaya ketika ini kerana masih mamai dengan kejayaan penerjunan yang lalu, tanpa mengambil kira faktor ketahanan anggota beliau.

Kemungkinan Mej Sivakumar akan melancarkan satu lagi serangan balas sebagai memadamkan saki baki tentangan dari Kol Zambry dan anggota skuadnya.Serangan dari jet pejuang Sukhoi MKM yang diterbangkan dari Kuala Terengganu(Parlimen P36) akan mengakibatkan DUN Perak akan dibubarkan...!!!

Kini masanya akan tiba menyaksikan Kapal Perang Durjana Um No akan tenggelam di perairan Selat Dinding,rakyat Perak akan menghukum sekali lagi kedurjanaan Um No,kebejatan Jen-jen Um No yang tanpa segan silu merembat dan membaham kekayaan dan juga wang rakyat.Inikah contoh pemimpin yang hendak membawa nasib Malaysia menghadapi kemelut ekonomi yang sering memberikan impak yang bukan sedikit kepada dasar-dasar ekonomi negara ini...kesian Jen Najib yang juga memegang portfolio Kewangan..

Sememangnya Ketua Turus Abdullah sangat bijak menyusun strategi untuk kelangsungan hidup politik beliau..
Jen Najib yang amat mengidamkan posisi Ketua Turus,serta dibantu oleh Jen Mahyuddin telah memberikan desakan kepada Abdullah untuk berundur awal..Jen Hisham juga memihak kepada Jen Najib..maklumlah satu datuk sebelah ibu..Lt Jen KJ cuba bersuara namun terlalu risau akan risiko Kapal Perang Durjana Um No akan pecah lebih awal..hendak mengharapkan Lt Komander Khir Toyo dari Selangor itu pula..dia pun masih tak biasa bertempur dan menerima kekalahan..

Maka berkatalah Pak Karamu " Manusia merancang,Allah juga Merancang"..sememangnya manusia jarang gagal merancang..namun Allah tidak pernah lupa akan janji-janjiNya.Kebenaran akan muncul jua,menghapuskan kebatilan itu.

Buat Mej Sivakumar tindakkan anda amat berani..sesuailah anda dari Kor Gerak Khas..'cepat dan cergas'
walaupun disokong oleh unit unit kecil dari Briged Bloger,namun keupayaan Mej Sivakumar tidak harus diperkecilkan.Setiap orang pasti akan ditanya akan tanggungjawabnya didunia...yang pasti beliau telah melunaskan tugas itu...buat penderhaka bangsa dari Changkat Jering dan Behrang itu...dah bersediakah anda dengan jawapannya..



3 ulasan:

  1. IndukYati,
    Bila dewan bersidang nanti, undi tak percayalah kat BN. Tumbang pulak BN dan naik PR. Ini betul-betul kerja Pak Pandir...

    Dalam kes ini sebenarnya siapalah Pak Pandirnya?

    BalasPadam
  2. Pak Pandir, Pak Kaduk dan Lebai Malang smua da.... kita tunggu...

    BalasPadam
  3. Salam Pak Rahim

    Siapa Pak Pandir...hhmmm siapa yea..hehehe..

    SS san

    Kita tunggu jer.. yang terjadi,pasti akan terjadi

    BalasPadam